Brilio.net - Banyak yang bilang, makhluk halus menyukai tempat-tempat lembab dan cenderung gelap. Maka nggak heran kalau hantu kadang sering menampakkan wujudnya di rumah-rumah tua tak berpenghuni, pepohonan dan semak rimbun, atau ruangan remang-remang nan lembab seperti toilet umum.

Nah, kejadian penampakan hantu di toilet umum tersebut secara nggak sengaja terekam oleh kamera salah seorang netizen di Malaysia saat buang air di toilet Palmall Seremban. Ia yang iseng selfie bersama temannya secara nggak terduga menangkap penampakan wajah hantu nenek renta.

Toilet Hantu © 2016 brilio.net

"Kejadian ni baru lagi terjadi 3 /10/2016 yang lalu di tandas palmall seremban.. kawan saya masa tu pergi tandas nak buang air besar..tiba2 dia panggil saya katanya tak jadi nak buang air besar situ..dia kata rasa seram dan nak cepat2 blah..tapi sebelum blah tu saya sempat snap photo..nampak macam ada nenek tua menyeramkan dalam tu," tulis pengguna Facebook bernama Eroxide Black seperti dikutip brilio.net dari akun komunitas pencari hantu, Kamis (20/10).

Banyak netizen yang mengatakan bahwa mal tersebut memang angker. Seperti cerita Izar Putra yang menulis di situ memang banyak hantunya.

"Mmg pall mall seremban ni byk kes.. Dgr cite tapak dia tu dulu tempat geng² halus ni," tulisnya.

"Tandas tu...pernah kena suara menjerit pun ada,tp kosong," tambah Mohd Arrayyan.

Kamu melihat penampakan wajah diduga hantu nenek tua dalam foto tersebut nggak?