Brilio.net - Kabar bahagia datang dari penyanyi Malaysia, Siti Nurhaliza. Setelah menanti selama 11 tahun sejak menikah dengan suaminya Khalid Mohd Jiwa, penyanyi Negeri Jiran berusia 38 tahun itu kini sedang hamil empat bulan. Kabar bahagia tersebut diumumkan oleh pelantun lagu Betapa Ku Cinta Padamu itu di akun Instagramnya.

Siti Hamil © 2017 Instagram.com/@Ctdk

"Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN," tulis Siti seperti dilansir brilio.net, Sabtu (14/10).

Siti Hamil © 2017 Instagram.com/@Ctdk

Menurut Siti, ia dan suaminya sepakat mengumumkan kehamilannya tersebut untuk menjawab desas-desus yang beredar selama ini tentang kabar kehamilannya. Selain itu, ia bermaksud memberi tahu beberapa pihak yang berkepentingan dengannya bahwa kini tengah fokus pada kehamilannya hingga tak bisa sembarang menerima pekerjaan.

Loading...

"TUJUAN SAYA MEMBUAT PENGUMUMAN DAN PENJELASAN INI JUGA ADALAH SUPAYA PIHAK YANG BERURUSAN DENGAN PENGURUSAN SAYA, SNP MEMAHAMI KEADAAN SAYA YANG TIDAK DAPAT MEMENUHI SEBARANG UNDANGAN SEJAK BEBERAPA BULAN LALU DAN JUGA UNTUK SUATU TEMPOH PADA MASA DEPAN," terangnya.

Siti Hamil © 2017 Instagram.com/@Ctdk

Penggemarnya tentu saja menyambut gembira kabar kehamilan sang idola. Mereka mengucapkan selamat dan mendoakan yang terbaik untuk Siti dan bayi yang dikandungnya.

"Alhamdulillah congratulations @ctdk," tulis @sicantik2008 mengomentari.

"Alhamdulillah alhamdulillah tahniah dato siti semoga dipermudahkn segala urusan," sambung @noormazura.

Selamat Siti Nurhaliza, semoga diberi kelancaran dan kesehatan hingga persalinan nanti.

RECOMMENDED BY EDITOR