Brilio.net - Siti Nurhaliza (39) melahirkan anak pertama pada Senin (19/3). Penyanyi dari Malaysia tersebut baru dikaruniai seorang anak setelah menikah 11 tahun lamanya dengan Datuk Seri Khalid Mohammed Jiwa. Penyanyi ternama tersebut melahirkan dengan selamat melalui operasi caesar.

Selepas bersalin, Siti Nurhaliza masih harus mendapatkan perawatan khusus. Pasalnya, kondisinya belum benar-benar pulih. Dilansir brilio.net dari mstar.co.my, Rabu (21/3), suami Siti Nurhaliza mengatakan istrinya belum boleh pulang dari rumah sakit.

"Saat ini Siti masih dalam pemantauan doktor karena dia kehilangan banyak darah semasa pembedahan. Sekarang dia perlu ditambah darah dan mungkin dalam masa dua atau tiga hari lagi dia boleh pulang," kata Khalid.

Walau masih menjalani perawatan intensif, Siti Nur Haliza tetap ceria dan bugar. Ia juga mengungkapkan kebahagiannya melalui unggahan video suara tangis bayinya yang lucu.

 

Hingga saat ini, Siti Nurhaliza belum menyebarluaskan foto bayinya. Melalui pernyataan resmi di akun Instagram @ctdk, Siti Nurhaliza menyatakan akan mengenalkan anak pertamanya kepada publik pada waktu yang tepat nanti.

 

Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan. Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu. Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak Pengurus

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

 

Namun ternyata ada pihak yang diam-diam menyebarluaskan foto bayi Siti Nurhaliza di media sosial. Orang yang menyebarkan foto tersebut ialah makeup artist Wan Noor Akmal Wan Yusof. Namun Wan Noor Akmal Wan Yusof telah melakukan permintaan maaf terbuka kepada Siti Nurhaliza dan suami.

Ia mengaku sangat fanatik dengan Siti Nurhaliza dan menyebarkan foto bayinya dengan alasan ingin berbagi kebahagiaan. "Saya mengaku bersalah dan sudah meminta maaf secara terbuka. Saya sendiri tidak tahu perkara itu sesuatu yang dirahasiakan," jelas Wan Noor Akmal Wan Yusof dilansir brilio.net dari mstar.co.my, Rabu (20/3).